01 June 2012

Model Sedan Perodua = Bezza ?

Model perodua sedan terbaru? Ikuti laporan dari harian metro tentang khabar perodua keluarkan model sedan (bezza 2012).




Perusahaan Otomobil Perodua berkemungkinan besar akan mempelbagaikan lagi model kategori sedan untuk memenuhi permintaan pelanggan. Pengarah Urusannya, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, bagaimanapun Perodua masih mengkaji kemungkinan untuk mengeluarkan kereta sedan pada masa terdekat ini. 
“Ini adalah idea saya. Jika ada peluang dan dibenarkan oleh rakan kongsi dan pemegang saham kami, ini adalah apa yang kami ingin lakukan,” katanya pada sidang media selepas menandatangani memorandum persefahaman antara Perodua Sales Sdn Bhd dan UMW Corporation Sdn Bhd di Rawang, semalam.
Dipercayai Perodua mungkin akan bekerjasama dengan UMW Holdings Bhd untuk mengeluarkan model sedan itu. Aminar bagaimanapun berkata, Perodua tidak berminat untuk melabur dalam pengeluaran kereta hibrid atau elektrik. “Ia agak mahal untuk membina kereta jenis terbabit dan kami tidak mempunyai teknologi dan fasiliti penyelidikan serta pembangunan mengenainya,” katanya.  
Sementara itu, di bawah MoU berkenaan Perodua membeli 25.6 hektar tanah di Serendah daripada UMW Corporation bernilai RM16.7 juta bagi pembinaan fasiliti baru dan untuk pengembangan prasarana sedia ada. Fasiliti terbabit adalah masjid, pusat penjagaan kanak-kanak, mini gimnasium, lapangan letak kereta tambahan dan prasarana utiliti.

Sumber : Harian Metro
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

No comments:

Post a Comment